torsdag 20 december 2007

Nu är det snart juuuul!!!

Idag har jag köpt mina sista julklappar!! Det gick nästan helt smärtfritt!! Jag har börjat slå in dem, men orkar inte mer just nu. Det är många kvar!! Ska fortsätta lite senare, det får ju inte bli tråkigt.
Några julklappar köpte jag redan i somras. Lite knäppt kanske, men jag är sådan. Hittar jag något som jag tycker passar perfekt till någon, så köper jag och lägger på lager. Det jobbiga är att husera lagret under tiden och att inte glömma bort det jag köpt. Det händer lite nu och då att jag hittar undanstoppade presenter till barnen. Det gör inte så mycket. Ibland kan en ny bok eller film vara precis det som räddar tillvaron när någon är sjuk!
Min mammas julklapp orsakade mest bekymmer idag. Jag visste vad jag ville ha, men kunde inte hitta det till ett rimligt pris i den här staden. Det löste sig tillslut med hjälp av Anders, så nu är jag nöjd. Hoppas att mamma också blir det!! Jag har iallafall letat i alla affärer som finns!! I Katrineholm alltså!!
Agnes är inte heller så lätt att köpa till. Leksaker till så små barn har vi massor och behöver inte mer. Tillslut köpte vi en docksäng. Lite tidigt kanske, men små tjejer brukar ju gilla att leka med dockor. Nu kan hon ju bädda ner både docka och kramdjur när hon blir tillräckligt gammal.
Jag träffade på två kollegor från Vingåker, ett par, i leksaksaffären. De var där för att köpa julklappar till två barnbarn i Agnes ålder. De tyckte också att det var svårt. Det slutade med att de köpte samma docksängar till dem. Så nu måste det vara en bra idé.
Nu ska jag slå in lite fler julklappar och lyssna på Carolas julskiva, den gamla!

Inga kommentarer: