tisdag 4 december 2007

Besök hos tandläkaren


Igår skulle Kasper till tandläkaren. Han ville inte, sa han. Eftersom han är så bestämd, så blev jag lite fundersam på hur det skulle gå. Den gulliga tandhygienisten fick honom dock att öppna munnen. Han blev överlycklig efteråt, över den lilla sköldpaddan han fick välja från lådan. Vissa saker är sig lika sedan man själv var liten. Innan vi skulle gå, sa jag att det strax var dags att komma tillbaka igen. Agnes har ju fyllt ett år!! Då tyckte tandhygienisten att vi kunde ju passa på, på en gång. Perfekt!! Nu slipper jag den tiden att passa. Agnes fick vi dock öppna munnen på själva. Hon ville inte. Både Agnes och Kasper fick varsin ny tandborste. Båda blev jättnöjda. Agnes älskar tandborstar!!
Idag ska Robin ha luciafest i skolan och jag ska på IKEA. Schysst! Det gick inte att få ihop på något annat sätt. Farmor hoppar in i mitt ställe, så han har iallafall publik!! Roger och syskonen kommer ju också att vara där. Det är mycket nu fram till jul!! Kasper har två luciafiranden på samma dag. Både på dagis och musiklekis. Egentligen är det ett luciafirande och en avslutningsfest. Det blir bara till att skynda sig emellan!!
På lördag ska både Robin och Kasper leka med varsin kompis. Ett annat syskonpar. Kasper trodde att det var idag så han blev lite besviken. Hans tidsbegrepp är inte helt klart. Han är iallafall jättelycklig över att han också ska få leka med en kompis!!

Inga kommentarer: