söndag 30 december 2007

Nu är det jul igen, och igen och igen!!




Nu har vi firat jul tre gånger!! I Nora kom tomten med många fina klappar. Agnes fick en mjukisvovve, som hon kramade direkt! Hon fick också en bedårade kanin. Killarna fick lok till briojärnvägen, legosatser, en flygande heleikopter och ett lasersvärd. Agnes ville bara leka med Williams plåtservis som fanns i en tillhörande väska. William ville bara leka med Kaspers lasersvärd och Kasper ville gärna köra Robins helikopter. Den var föresten populär bland alla männen i sällskapet!
Vi dansade långdans och lekte kurragömma också. Barnen tyckte att det var jätteskoj, när alla vuxna var med och lekte. Robin tyckte att det var jättespännande att krypa ner i en tvättkorg. Kasper annonserade att han tänkte gömma sig i den nästa gång och det gjorde han.. Jag fick sitta gömd länge, när jag kröp in i skåpet under vasken. Frida stängde igen dörren, annars hade det aldrig gått. Det var rejält trångt. När Agnes kom och ställde sig på en stol utanför fick jag nästan panik. Jag kunde inget göra utom att ropa!!! Roger kom och tog bort henne, men begrep inte var jag gömde mig. Tillslut blev det så himla obekvämt. Det var en lättnad, att äntligen få kravla sig ut!!
När Rogers förädrar var här så firade vi utan julmat. Vi åt varmrökt lax med romsås istället! Robin fick fina vinterklappar! Nya skidor och madrass att åka i backen med. Ute var gräsmattan grön och det regnade. Kasper fick musikutrustning istället. Orgel och mikrofon. Agnes fick en liten dockvagn.
När mamma och Anders var här firade vi jul igen på traditionellt sätt. Det var bara Kalle Anka som saknades!! Jag fick massor nya toppar och en jättefin klänningstunika. Robin fick dataspel, ordspel och fotboll mm, kasper fick walkie talkies, spionutrustning, spindelmannentröja och Agnes fick den jättesöta Juliadockan( tyvärr hennes tredje, en omtyckt present uppenbarligen, förståeligt!!! Mitt jobb hann först och Rogers systers bytte vi mot en telefon i samma serie).

1 kommentar:

Elin sa...

Hej! Mejlar du över lite bilder till mig någon dag? Vore jättekul! Ska vi bestämma att vi kommer och hälsar på någon helg också? Innan mars menar jag? Hälsa huliganerna. Kram.