torsdag 6 mars 2008

Föreläsning om ADHD

Nu har jag varit i Karlstad i två dagar! Det var jättegivande. Höjdpunkten var att få lyssna till en kvinna som föreläste om sin son som fått diagnosen ADHD. Det var en jätteintressant föreläsning som verkligen fängslade. Kvinnan var aktiv i föreningen Attention http://www.attention-riks.se , som är en förening för barn med neuropsykiatriska funktionshinder. Som avslutning på föreläsningen avslöjade hon att även hon har diagnsen ADHD! Synd bara att tiden var begränsad. Vi kunde ha lyssnat på henne ännu längre.
Vi bodde på något som hette Birgittas Bed and Breakfast. Det var ett mysigt rum i en gammal sekelskiftesvilla. Det såg ut som tant Grön, tant Brun och tant Gredelins gata. Nästa gång måste jag ta med mig kameran!!
Det var också kul att träffa alla gruppkompisar in real life och inte bara via nätet! Jag är så glad att jag valde att läsa den här kursen, för jag tycker att det är så intressant!

Inga kommentarer: