torsdag 13 mars 2008

60-talsfest


Vi var på sextiotalsfest i helgen! Det var jättetrevligt. Det var min farbror Hasse som fyllde 60 år!! Jag har just nu dille på att göra askar, så Anke, jubilaren och min kusin, som vi sov hos, fick varsin.

Det var verkligen många som klätt ut/upp sig, så det var kul att kolla in alla. Min farbror var värst. Han såg ut som en gammal Beatle. Ruffsig peruk, mustaschen på sned och tidstypiska kläder!! Själv hade jag på mig min mormors gamla 60-talströja, en luddig sak med angora ull. Bara så varmt!! Senare på kvällen kom två yngre killar dit med gitarrer och spelade ihop med Anders och en annan man från festen. Fullt ös!! Även min farbror Hasse var med och spelade en stund.

Festen var på Internationella kvinnodagen, så min pappas fru Lena spelade och sjöng några gamla kvinnokampsånger. Tyvärr kunde jag dem inte alls. Brist i kulturarvet?? Hon spelade också en gammal låt som hennes band en gång i tiden skrivit. Det var kul och oväntat!!

Inga kommentarer: