lördag 19 januari 2008

Jag ska börja plugga igen

Det var 15 år sedan jag gick ut från lärarhögskolan. Nu tycker jag att det är på tiden att jag fräschar upp mina kunskaper lite. Jag har bestämt mig för att läsa en bred kurs i specialpedagogik. Kursen är på distans och halvfart. Lite lagom att orka med, tror jag. På tisdag ska jag till Karlstads universitet och skriva in mig. Det är föreläsningar även dagen efter, så då tänkte jag passa på och hälsa på min kusin och bo över natten. Han bor "bara" tolv mil därifrån.

Tänk att jag ska göra en så lång utflykt utan barn. Det känns konstigt, men samtidigt skönt. Det är på tiden, att jag, som vuxen, får lite annan input, än den jag får av barnen och livet kring dem.

Jag ser fram emot kursen jättemycket. Jag har redan börjat läsa första boken och inser att den kräver mer koncentration, än när jag läser en vanlig skönlitterär bok. Det ska bli skillnad att läsa nu, när man har så mycket mer erfarenhet med sig. På lärarhögskolan hade jag ju bara idéer om hur det kunde vara. Nu vet jag! Jag kan se olika elever framför mig, när jag läser om olika svårigheter. Det gör ju att det blir mycket intressantare och lättare att ta till sig. Jag längtar till på tisdag!!!!

2 kommentarer:

EKO sa...

Lycka till med plugget! Jag är så impad av dig. Och hälsa kusinen.

anna.h sa...

Det var jättekul att träffa Gustav så där mitt i vardagen! Jag ser framemot att ni kommer snart!!