måndag 14 januari 2008

Färdigtapetserat

Jag hann tapetsera klart rummet innan helgen! Det blev jättefint om jag får lov att säga det själv! (Efter så mycket arbete tycker jag att jag får säga så). Nu är jag igång med att montera möbler. Det känns så kul.
I helgen var vi Kalmar och hälsade på mina föräldrar. Vi hade som vanligt jättetrevligt och blev bjudna på god mat. Smörgåstårta första kvällen och revbensspjäll på lördagen.
Jag shoppade med mamma utan barn, helt underbart. Funderade tom på att prova BH, men hittade förstås ingen bra. Istället hamnade vi på Polarn och Pyrets rea. Där fanns jättemycket fint!!
Agnes har nog familjens bäst genomtänkta och mest varierade garderob. Mamma såg till att jag fick en jättefin kjol till mig själv, från Åhlens. Tänk att det är så lätt att glömma sig själv och bara handla till barnen!
Vi avslutade med ett IKEA besök innan vi åkte hem. Jag behöver ju så mycket till mitt nya rum. Tråkigt nog saknades skåpsdörrar till skåpen , en andra gång och det fanns bara en lådfront!! Bättre lycka nästa gång... Någon gång ska det väl bli komplett.
När vi åkte hem åkte vi i varsin bil. Vi har skaffat en andrabil. Den är ifrån 1987, men är fräsch inne i. Den är inte så rostig heller!! Vi får lite mer frihet nu, Roger behöver bilen i jobbet rätt ofta!

Inga kommentarer: