fredag 29 februari 2008

Mycket som hände i veckan

I tisdags kväll var jag hemma hos Anna, en arbetskamrat, och scrappade. Ewonne fick åka med mig dit. Tänk så bra det gick att hitta rätt, när jag visste att huset är gult!! Det var som vanligt jättetrevligt. Jag håller på med några askar som jag ska ge bort, så jag får visa dem senare. Jag är helt klart nöjd. Så enkelt, lite papper och några dekorationer och en tråkig pappask blir personlig.
Jag känner ju Annas söner från skolan och det känns så märkligt att se dem så stora. Jag har ju fortfarande bilden i huvudet av när de började första klass, först Anton och sedan Gustav. Är jag så mycket äldre?? Så fort tiden går!!
I tisdags hängde jag med arbetsgänget ut och åt. Vi sa flera gånger, att det är så trevligt, att det skulle vi göra oftare. Det är verkligen givande att hinna prata ordentligt, utan att bli avbrutna av elever eller skolklockan. Dessutom fick vi jättegod mat, även om grönsakerna var lite slappa. Jag blev också lurad på en tjuga. Så fort jag satte mig i bilen, så kände jag att något måste blivit fel, med pengarna jag fick tillbaka. Eftersom jag pratade så ivrigt med Anna var jag inte uppmärksam, men lite koll hade jag i alla fall. Tur att det inte var en hundralapp som saknades!!
Jag gav ingen dricks, så en tjuga extra var inget problem, jag är bara så imponerad över att jag , med ganska seg fördröjning, ändå hade koll på att det inte stämde. Hjärnan är ett bra imponerande organ ibland.

Inga kommentarer: