måndag 18 februari 2008

Jag vill bara berätta om en bok eller två!!

Jag har läst boken Älskade syster av Jodi Picault. Den handlade om en flicka som stämt sina föräldrar för att få rätten till sin egen kropp. Hon hade nämligen en syster som var cancersjuk och själv var hon framfödd med precis rätt genetiska egenskaper för att kunna bli donator. Boken var tankeväckande och mer kärleksfull än vad jag trodde innan. Helt klart läsvärd.

Nu läser jag en bok som heter Kära Gabriel av Halfdan W.Freihof. Jag läser den i skolarbetet. Det är en pappas brev till sin autistiske son. Den är bra för att den beskriver pappans kärlek till sonen, men också de svårigheter det innebär att ha ett barn med Autism. Det som gör den så bra är att pappan lyckas beskriva så ärligt och med så mycket kärlek. Helt klart en läsvärd bok det också!!

Inga kommentarer: